1 Jan 2013

MCK- Mahar Cinta Kita

Selalu orang kata... "tuhan, jagakan dia untukku."
Siap ada lagi.. "tuhan jagakan dia" -motif band-

tapi..sering pula aku meminta.."Allah, jagakan aku untuknya."

.....kadang aku lemah. kadang aku tabah. jatuh tersungkur bangun kembali. Aku tahu aku kuat. Aku tahu aku harus kuat. tika aku kuat, pasti kerana dia juga kuat. Andai akulemah, (oh, tidak! ) aku tidak mahu dia lemah jua. Saat aku jatuh tersadung berkali-kali, aku bangun dan sapu sendiri.
"Allah, jagakan aku untuknya. Aku, permaisuri hatinya."


meski aku tidak pernah terlintas di hatinya

meski aku tidak pernah terucap dalam doanya
meski aku tidak pernah 'hidup' dalam hidupnya.
..jagakan aku untuk dia, wahai tuhanku...

___________________________________

"Tuhan kekalkanlah aku sbg permaisurinya, untuk menemaniku menggapai cintaMU"


Di antara kekasih pilihan dihati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan perkerti yang tinggi
Indahnya perhiasan dunia
  • Meski aku bukan yang terindah di antara beribu, tp ku inigin menjadi aku bidadarimu. Menjadi yg terindah...buat yang satu.


Diantara diriku juga diri-mu
Hanya mengharapkan cinta yang Satu
Ku kan binakan mahligai impian-mu
Oh.. sayang ikhlaskanlah hati-mu

  • Akan ku ikat keikhlasan itu agar tidak lari dari mujahadahku. Kelak, mahligai yang kau bina terhias indah dengan mawaddah.


Malu-mu bernilai
Kata-mu berhikmah
Hati-mu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Allah
  • Malu itu pakaian, pelindungku kala kau tiada di sisi, tiada untuk menjagaku. Lantas, kupelihara setiap gerak-geri, menjaga hak seorang suami.
  • Kata yg berhikmah itu lahir dr hati yg ingin menjadi isteri cerdik yg solehah.
  • Dikau hanya wasilah untuk kugapai redha Allah... bukanlah segalanya dlm hidupku.

Benarlah cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian didunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

Mahar untuk kita ke syurga..inshaaAllah. ku rela korbankan segalanya demi menjaga syariat yang diturunkanNYA.



Oh....
Kau Permaisuri di hati-ku
Di dunia ini engkau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku pasti akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tangan-mu oh kasih meniti hari
Semoga kita dapat bersama
Sampai kepada-Nya disyurga sana

InshaaAllah!
  • Suluhkan daku jalan yg diredhai
  • Moga kelak, berpimpin tangan untuk sampai kepadaNYA di syurga sana.


Tuhan kekalkanlah 
Permaisuri hati ku 
Untuk menemani dalam mengapai cinta-Mu


  • Temani aku dalam menggapai cintaNYA!
-Hijjaz-
Permaisuri di hatiku.


nota kaki : kucari redha Ilahi, dalam setiap nafas agar kelak, kita bertemu di syurgaNya. Setiap mehnah dan tribulasi adalah mahar untuk kita ke syurgaNya, mengejar cinta yg satu!


2 comments:

  1. sangat2 suka..xjemu mbaca..pling suka ayt "Allah..tolong jaga aku untuknya..aku permaisuri hatinya" :)

    ReplyDelete
  2. http://www.youtube.com/watch?v=D93L4saJ2AM

    ReplyDelete